maandag, januari 30, 2017

Muzeval 213: 9 februari 2017 - Liliane Melis



π
DE 213e MUZEVAL
Artistiek-Literaire Avond

donderdag 9 februari 2017

Gastdichter
LILIANE MELIS  
In de marge

na de pauze: VRIJ PODIUM 

presentatie en begeleiding: Bart Van Peer

deuren 20.00 uur - aanvang 20.30 uur
gratis toegang
literair-artistiek café Den Hopsack
Grote Pieter Potstraat 24
2000 Antwerpen (centrum)
(openbaar vervoer: Groenplaats) 

Organisatie:
Pipelines vzw ism Masereelfonds Antwerpen
en met de steun van Antwerpen Boekenstad


 
Perstekst Muzeval 213, dd 9-2-2017: Liliane Melis.

 Ik ben Liliane Melis, geboren op 14 juli 1957.

Schrijven zit mij blijkbaar in het bloed. Ik ben begonnen met verhalen en gedichten te schrijven in de Humaniora. Ik was een stille puber met veel fantasie, die leefde ik uit in mijn verhalen en gedichten. 

Ik publiceerde gedichten in volgende literaire tijdschriften:  Gierik-NVT, Heibel, SchoonSchip, Weirdo's , Digther, Ambrozijn en in diverse bloemlezingen.

In de bundel 'Watermerk' Een doorslag van 10 jaar literaire passie (Digther),2010

In een ver verleden publiceerde ik twee dichtbundels: 'Een schreeuw in het duister', 't Kofschip (1991) en 'Het zachte merg ontbloot', Erato (1993). Voor deze laatste bundel kreeg ik een aanmoedigingsprijs van de Koninklijke Academie voor Nederlandse Taal-en Letterkunde te Gent (destijds 5000 BF).

Nadien ben ik begonnen aan de Antwerpse SchrijversAcademie: proza en poëzie. Een vierjarige opleiding. Ik leverde een eindwerk poëzie in.

Enkele prijzen, die ik in poëziewedstrijden kreeg: 

tweede prijs (Kronkelprijs) 2013
eervolle vermelding Poëzieprijs Lint (jaar ben ik kwijt)

OdeGand bekroonde gedichten: 'Bang zijn met stijl,' (2006) en 'Zalig verrukt!' La Giola,( 2009 ) (beiden sms-poëziewedstrijden)
en nog enkele 'eervolle vermeldingen' her en der door de jaren heen.

Op 18 november 2016 verscheen mijn dichtbundel: In de marge.

...

Op 9 februari 2017 is Liliane Melis gastdichter tijdens de 213de Muzeval.

De Muzeval vindt plaats elke 2de donderdag van de maand van september tot en met juni.

De plaats van gebeuren is Literair Café De Hopsack, Grote Pieter Potstraat 24 te 2000 Antwerpen, vlakbij De Groenplaats.

De aanvang is 20u30 en de inkom gratis.

Na de pauze is er telkens een Artistiek Literair Vrij Podium.

Inleiding en Presentatie: Bart Van Peer
Bron Perstekst: Liliane Melis
Lichte tekstbewerking: Bart Van Peer

Labels: