vrijdag, november 11, 2005

SACHA DE BACKER: ik zie u ook graag.../ scheermes/ stilte



ik zie u ook graag...

vindt u het erg
als ik u mondjesmaat
nog een beetje haat
toebijt ?
want u zijt zo'n berg
van opgekropt desolaat
verknipt gevoel
vandaar
woel ik al eens graag
door uw ziel
- porseleinen olifant wipt
huppeldepup door de kast van
à moeder, dat loeder -
en vertrappel ik
onder mijn hiel
de infantiele kwast
van uw leven zonder verve

dat u sterve !
zonder lucht
want u
u verdient zelfs geen
laatste ademzucht


scheermes

het snijdend verdriet
van vooruitgelopen zonden
knakt mijn ziel van riet
draait als koud zweet
in mijn wonden
en houdt
met snikkende ogen
mijn hart gevangen
in de hermetisch open cel
van ongewild verlangen
en stikkende kommer en hel

wie heeft de sleutel ?
wie heeft de sleutel ??
sluit mij op, asjeblief,
en laat mij los !


stilte

verdwaald, verspreid,
dolend als een dovend vuur
in een hoopje steenkool
verleid, de weg
naar stilte gezocht

verhalen werden verteld en vergeten,
verhalen werden
verder verteld

en onder ons, gezegd en gezwegen,
onder ons
geen woord gezegd

de stilte
had haar doel
bereikt





Sacha de Backer

http://www.dichttalent.nl/

Labels:



2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je hebt echt een leuke artikel. Zulke artikellen kunt je ook op de startpagina van http://mijn-scheermesjes.expertpagina.nl/ . Je moet echt zelf beoordelen wat je ervan vindt.

Groetjes,
Hendri

01 november, 2009 12:44  
Anonymous Richard said...

Leuk om te zien! En als je nog op zoek bent naar een scheerapparaat.. check dan eens deze pagina: https://mannenmetbaard.nl/beste-scheerapparaat/

Misschien dat jouw content er wel bij past.

30 januari, 2019 11:55  

Een reactie posten

<< Home