woensdag, augustus 22, 2007

KRISTOF VAN HOOYMISSEN: Megalomanie - Anarchistisch manifest



Megalomanie

groten van geest

kleinen van hart

vooruit gaan

de waanzinnige

creatieven

manisch-depressieven,

goden der zielen

bevrijd deze (hoogheids)waanzin

gun uzelf het recht

te blijven scheppen

te blijven creëren

en terwijl anderen

in zielenleed creperen

geven wij hen artistiek voer

in liefde te verteren

misschien …

romantiseer ik de waanzin

een beetje

trop is teveel

en des te meer

rock ’n roll


Anarchistisch manifest

Wil je vrij zijn,

wil je blij zijn,

ontluik dan als een lotusbloem

want het leven heeft zichzelf verdoemd

als je niet zelf leeft

in je eigenheid

als je niet zelf beleeft

en 't een ander verwijt


geen wet

boven de eigen ervaring,

en het eigen geweten

je eigen hart en ziel

zullen het altijd weten


Daarom stelt de anarchist

de daad boven de wet

en manifesteert

zijn stil verzet

tegen idiote besluiten

en regels zonder ziel,

is zijn medewerking

strikt nihil


De anarchist

heeft geen regels nodig

slechts de innerlijke stem

in de borstenkas

vertelt wat is

en was

en wat ooit zal zijn

want om vredig samen te leven

hoeven we geen wetten meer uit te geven



Kristo | 29 maart 2007

kristof.van.hooymissen1@skynet.be

Labels:



5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

kristof,

ik weet dat jij je in 2008 allerminst goed en okee voelde, maar door op mij al jouw bullshit, bewust of onbewust, projectief, over te dragen, mij te misbruiken, manipuleren en liever ongelukkig zien dan gelukkig, daarin ga je vééééééééééél te ver.

Mijn maat is vol, als ik , nog niet te bewijzen, aanvallen voel op mijn vrijheid, zal ik alles in het werk stellen jou van jouw sokkel af te blazen, vuile anarchist en betweter dat je bent,
niet wetend dat een betere wereld enkel kan komen door proberen goed te zijn voor iedereen! en denk niet dat ik daar sex mee bedoel, want in mijn onwetendheid heb jij de kans gezien me te misbruiken,

inderdaad, een lafaard en rotzak erbij!
een egoistische vrek beter gezegd!

en wat ik hiervan leer? ver uit mensen als jij hun buurt te blijven!!
iedereen heeft een slechte kant, okee, maar mijn weg was niet deze, en door jou ben ik jammer genoeg op het verkeerde pad geraakt!! kmeen het!!
ja, ben maar 1 mensenzieltje hé, hoeveel heb je er al kapot gemaakt???

09 november, 2011 22:45  
Blogger InvincibleUnicorn said...

Ik heb nog nooit iemand misbruikt in mijn leven. Zo waar als ik hier zit, en dat weet je.

13 juli, 2017 16:22  
Blogger InvincibleUnicorn said...

Blackmail isn't working, but I forgive your ignorance and lies.

12 december, 2017 16:39  
Anonymous Kristof Van Hooymissen said...

Art. 215 Strafwetboek (ter informatie - ik weet niet wat je bezielt mevrouw of meneer). (Zie NOTA 1 onder TITEL) Vals getuigenis in criminele zaken, hetzij ten nadele, hetzij ten voordele van de beschuldigde, wordt gestraft met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar).

In eer en geweten,

De waarheid wint het altijd van de leugen. Moge de waarheid aan het licht komen. Amen. And so be it.

25 november, 2018 01:29  
Anonymous Kristof Van Hooymissen said...

Mevrouw of Meneer, U mag mij altijd contacteren dan kan erover gepraat worden. Iemand onschuldig beschuldigen is strafbaar, doch wil ik ook U niet in de cel. => https://www.departementwvg.be/justitiehuizen/bemiddeling-in-strafzaken

25 november, 2018 01:33  

Een reactie posten

<< Home