dinsdag, april 05, 2011

affiche 14 april 2011: Bert Deben





π

DE 149e MUZEVAL

Poëzieavond
donderdag 14 april 2011

Gastdichter

Bert Deben

A Boulevard of Broken Dreams 
(met af en toe een Sprookje)

Inleiding en presentatie door Bart van Peer

na de pauze: VRIJ poëzie-PODIUM
begeleid door Frans Vlinderman en Bart van Peer

deuren 19.30 uur - aanvang 20.00 uur
gratis toegang

locatie: literair-artistiek café Den Hopsack
Grote Pieter Potstraat 24
2000 Antwerpen (centrum)
(openbaar vervoer: Groenplaats) 

Organisatie:
Pipelines vzw in samenwerking met Masereelfonds Antwerpen
en met de steun van Antwerpen Boekenstad







Bert Deben met introductiegedicht:
Boulevard of broken dreams

Ik wandel door een straat met
enkel huizen waar ik woonde
van prins tot koning tot ontkroonde
en zie door elke muur nog ieder bed

nog elke stoel waar ik mij neergezet
van al mijn fouten ooit verschoonde
met droefenis van weggehoonde
lieflijkheid – met trage tred

passeer ik peinzend elke gevel
elke wroeging, elke wrevel
elk thans van pijn ontdaan gemis
ik lach mijn oude partners teder toe

gekwetst zien zij alleen maar hoe
mijn lach nu afgemat van leven is.
© bert deben


Om u een idee te geven over de dichter Bert Deben, verkiezen we uitzonderlijk uw avontuurlijkheid te prikkelen en bezorgen wij u onderstaand een selectie links, alwaar u deels kan ontdekken welke weg deze dichter heeft afgelegd:


Lichte bewerking: Frans Vlinderman


.

Labels:



1 Comments:

Blogger bert deben said...

voor een biografie :

http://bertdeben.blogspot.com/2011/04/de-poezie-gaat-louter-zacht-te-keer-een.html

10 april, 2011 22:24  

Een reactie posten

<< Home