dinsdag, februari 21, 2006

SVEN DE SWERTS : Het grootste kleinste meisje ter wereld / Aziatisch zintuig / opgesloten



Het grootste kleine meisje ter wereld

Ik rochel u gaarne uit
U bent mijn sarcastisch gal
Doorreizen, rondzwerven,
Platlopen zal ik u.
Uniek, lieftallig niemand dal.
Heerlijk is een verkracht woord.
Jij draagt mijn ongrijpbare, mystieke muze.
De bron van alles zit in je fonkelende ogen
Van lustopwekkende magie waar ik
Genotvol mijn blauwe oceaanlopende inktpen
In doop.
Vreemdgaan is noch steeds beter dan doodgaan
Inleving groeit aan bomen, Waarvan dit blad is gemaakt
Als het bad van fantasie, overspel,
Mystiek, artistiek bloed waar je genadeloos zonder twijfel
In ondergaat.

Een gevoel van bedenken voelt oppervlakkig prikkelend en ondeugend aan
Maar eigenlijk schrijf je zo je hart kapot.

Zelfs pastoors dragen onder hun hemden prikkelende meiden

De inspiratie is mooiheid in vloeibaarheid gesmolten
Een rivier die zelfs niet door de grootste ongelovige dam kan worden gestopt

De mooiste ingebeelde werelden zijn meestal het idee van één persoon

Het land van hoop, puurheid, onbegrijpbaarheid verwelkt iedereen,

Want al bij al is inkt drinken altijd beter dan vergif…



Aziatisch zintuig

Gevaarlijk is de zingeest
Die we laten,

Neervallen
Ronddwalen af
Schrapen

Zij is een vos die
Levers van jongens opvrijt,
Hypnotiseert, opschrokt

Je gescheurde handen
Zullen alleen maar erger worden

Versnippert, afgeraspt, on
Vlambaar gemasturbeerd begraven

In vogel assen

Ik lik het beeld van begluren
En lachende wansmaak

Geen bloed wel dood.

Op de grond van de isoleercel ontwaken om daarna
Aan het plafond getongzoend te worden.

Liefde als afgunst beleven.

Ik wil je wel door de vingers zien
Maar daar steekt al een pen tussen.


opgesloten

Is er verstand verwoest
Is er etter opgehoest
Zijn er bloedblijnen afgespannen
Zijn stramien kneuzingen beschouwd als levensbelangen
Zal de tandafdruk in je borsten afkomstig zijn van een serpent
Zal er een ledemaat worden terug gezonden
Zullen er schrikeffecten bij komen kijken
Zullen overdadige mes steken je ooglid kunnen blijven ontwijken
Stopt het gegil enkel bij het weg scheuren van je tong met een tang
Stopt dat getril van je handen dan echt dankzij een voorhamer
En het getrappel van je voeten door behulp van een bankschroef
Mag er geen soldeerbout door jouw oren
En mag ik niet door u neusholtes boren
Hebt u iets tegen die naald door u navel
Ondervindt u last van de prikkeldraad rond u knieschijven
En wat vind u van u nieuwe billen vol vijzen
Die draad van wang naar wang, was toch naar wens?

Het was jij die een antwoord wilde
Over wat er steeds achter de kelderdeur gilde


Sven de Swerts

http://www.zevenblad.nl/schrijvers/steven.de.swerts.

http://sdswerts.verhalensite.com

http://www.dichtalent.nl

http://www.gedicht.nu

http://www.elsarron.nl

Labels: