vrijdag, december 09, 2005

ED DE WINTER : Babel 2 / Web / Intimiteit op de werkvloer



Babel 2

Woorden door vrouwen geschreven
als
taal en
maanstand en
laat en
door vrouwen gesproken
als
kom dan mijn kind
en
ja.
Kortom,
het leven door vrouwen bedreven
heb ik steeds goed begrepen.

Mijn man was op voorhand verloren.
Dit hard negeren van genen
in steeds eendere klonen
van woorden
als vuur en
val en
ik.

Dit dempen van heel diepe tonen
dit driftig geraas van
man
op roten geplant
rond die babelse toren :

niet om aan te horen.

Mijn vrouw
wordt steeds liever geboren.


Web

Elk moment dreigt ze te verschijnen
in mijn geheel perfect bestaan.
Als ze komt zal ik verdwijnen
op ’t WC, ondergronds
of naar de maan.

’t Is niet dat ik haar niet liefheb,
ze is jong en prachtig en heel vrouw.
Maar ze weeft zo naarstig aan haar web
da’s iets dat ik niet vertrouw.

Draad na draad pakt ze me in,
elke dag wint ze terrein.
Je bent een spin, lieve vriendin.
Je ziet toch dat ik alles heb
om vrij
van jou
te zijn .


Initimiteit op de werkvloer

Zuigen
doet de kuisvrouw
gedwee onder m’n bureau.
Ik versmos m’n zinnen
aan de computer
terwijl zij dweilt.
Histoire D’Eau.



Ed de Winter

Labels: